13. På vej mod Elsir Vale og nye eventyr

Vi beslutter os for at rejse mod Elsir Vale og undersøge nærmere omkring den brev der blev beskrevet i brevet vi fandt i ork-bogen.

Vi sejler af sted og så begynder Tom i bedste Tolkien-til at fortælle om alle de farer, der lurer ved så en lang rejse, som tager flere måneder… og vupti vi er få timer fra destinationen… Ingen xp til det ellers sultne party i denne omgang

Blog Image

Spilledato: Fredag den 28. december 2007 (hos Ditz)

Startsted: Et par timers rejse fra Drellin’s Ferry, Elsir Vale

Tilstede: Tom, Ditz, Pan og Marc

Level: 6

En overraskelse på landevejen

Vi er et par timers rejse fra byen Drellin’s Ferry i området Elsir Vale, da vi bliver overfaldet af en gruppe hobgoblins. Der viser sig at være 6 archers gemt i træerne omkring os. Laucian får kastet Silence på sig (fra en ukendt fjende) og er ude af spillet inden han er kommet i gang. Samtidig bliver de forreste i gruppen angrebet af en Hellhound, der forsøger at riste dem, og Sidney hopper op i træet til en af archerne (desværre brugte Pan alle de gode rul på balance).

Blog Image

Det viser sig hurtigt at Pan ikke kommer til at ramme dagen, da han begynder at choke på alt hvad Bash og Sidney ruller på. Stryke får fjernet Slience-spellet på Laucian ved et Dispel Magic (super najs der, og Ditz må vise sit character sheet til Tom, der ikke tror på at at Stryke har indlært DM). Bash får sat Hellhound’en på plads (læs: slået godt og grundigt ihjel) og Laucian får kastet et befriende fireball på de 3 archer til venstre i træerne (empowered fireball, så hele den del af skoven ligner noget fra en Vietnam-film med napalm). Sidney der “kæmper” en hård kamp mod en archer i et træ, choker endnu en gang og der ankommer Endnu flere hobgoblins fra vejen. Blandt andet ny Hellhound, sej hobgoblin-kriger og en cleric.

Laucian kaster en velplaceret fireball og dræber 9 af the bad guys. Hex slår sej-kriger ihjel efter Stryke har fået ham med et Hold Person-spell. Sidney rammer ENDELIG sin udvalgte fjende fra første runde og giver en smule skade. Lidt tæller vel også. Laucian slår cleric i hjel med Magic Missile og Hex dræber Hellhound’en og til sidst får Sidney også nedlagt sin ellers overovervindelige fjende.

Der er en hobgoblin tilbage, og Stryke råber at hvis han har sit liv kært, så skal han overgive sig. Om han ikke forstår commen eller om han vælger at ignore tilbudet vides ikke, men i det han hopper ned fra træet og ser ud til at ville flygte, så nakker gruppen ham (Sidney brillerer vist også med et par 1’ere i denne sidste “kamp”).

I et nærliggende hus finder vi 5 dræbte handelsrejsende med 350gp. Vi tager både deres og hobgoblinernes våben og armor med. Vi finder lidt magisk udstyr på cleric’en (banded mail, 2 x scrolls med cure light og 2 x potions). Fighteren har to magiske short sword.

Cleric’en bærer et religiøst symbol af Tiamat (se tegning).

Blog Image

En lunken velkomst til Drellin’s Ferry

Vi bliver mødt med skeptisk, da vi ankommer til porten af byen pga. vores kære bugbear-ven Bash med sit røde rubinøje. Vi fortæller om overfaldet, og en af vagterne bliver sendt af sted for at hente en overordnet. “Befalingsmanden” viser sig at være en snack kaldet Kaptajn Soranna, men desværre er hun ligeså mistroisk overfor vores lille gruppe, men efter at have tilbudt byen de medbragte armors og våben, og med lidt sweettalk fra Sidney og Stryke, lykkes det os at vinde deres tillid. og kommer i møde med Norro Wiston, som er en af Drelling´s Ferry town speakers. Vi fortæller om vores eventyr i ork-borgen omkring Melveunt og vores brev der refererer til en nærliggende Wraath Keep. Norro Wiston (se billede) mener det er sandsynligt at deres problemer med angrebene også stammer herfra, så vi beslutter at undersøge det berygtede Vraath Keep nærmere. Vi får af vide, at der er to veje til Vraath Keep. Den store vej eller igennem sumpen, og vi bliver enige om at sumpvejen er den bedste. Vi bliver anbefalet at kontakte en tracker ved navnet Jorr og får anvist direktioner til hans hus ude i skoven.

Blog Image

Blog Image

 

Mange hoveder hilser på

Efter lidt ”kreativ dialog” (hans vagthunde angriber os, som velkomst, så det skal vi lige have overstået) Jorr viser sig at være den ondeste indavlede sydstats-tracker, med grimme tænder og banjo, men vi bliver enige om en pris for hans hjælp og betaler ham dobbelt. Vi kommer ikke langt før der er noget galt. Vi befinder os et moseområde omkring en mindre flod, hvor den enste vej over er en vakkelvoren flydebro. Vi spotter en hestevogn der er halvt sunket ned i sumpen, og Sidney vælger at undersøge den. Hun hopper fra fastland ud mod vognen, men mangler lige det sidste for at lande på vognen. I stedet lander hun i dynget omkring vognet, men har fat i vognet med hænderne. I det hun er på vej ned, spotter hun og vi andre, slanger der har hovederne oppe af vandet, og hurtigt finder vi ud af, at alle 6 slanger sidder fast på en hydra! Vi går i kamp med hydraen, og vi har valget mellem at angribe hovederne eller kroppen. Bash (med Improved Sunder) vælger at smaske et hoved, men opdager til alle gru, at der bare vokser et nyt hoved ud. Vi får dog givet Hydraen så meget skade, at den forsvinder ned i vandet igen, men om den er død, eller bare flygtet vides ikke.

Ankomsten til Vraath Keep

Vi finder keep’en. Laucian kaster invisibility på Sidney, som sniger ind og sniger sig ned af en trappe. Han finder en bugbear lænet over et kort på et bord, og hun udnytter sin usynlighed og sin lydløshed, til at låse døren, så bugbearen ikke kan få hjælp. Sidney sneaker bugbearen og giver den ondeste skade (24 i skade) samtidig med at Bash kommer løbende for at deltage i kampen. Desværre er bugbears nogle hårdføre sataner, og med blodet sprøjtende fra et sår i ryggen, sender han en lightning bolt efter Sidney, men heldigvis undgår hun at blive ramt. Bugbear spellcasteren går ned kort tid efter, og næsten i samme stund bliver døren til rummet slået ind af en minotaur med 4 hobgoblins stormende ind. Hård kamp, men igen vinder teamwork over brutal styrke og alle fjenderne bliver nedkæmpet. Stryke og Hex kommer først til allersidst i kampen, da de har kæmpet sig op af tårnmuren iført full plate.

Blog Image

Vi gennemsøger rummet og finder et hemmelig lem i gulvet. Her finder vi et skelet og loot. Så sammen med hvad den spellcastende bugbear er der masser af DÆJLI loot:

Bugbear: Wand, 3 x potions, MW Morning Star. I hans magiske rygsæk finder vi scroll, 2 x potions, 743gp + 2089sp

Skelet: Magiske handsker, magisk bastard sword, 3 x kredinotaer (udløbet), skøde på Wraath Keep, Kranie fra drage + store tænder bundet på en snor, magisk mitrill shirt, magisk gaunlets, staff, 2500 sp + 2100gp + 1200pp

N.B. Bash har fået mithrall breat plate +1, så gruppen har hans Studded Leather +2

XP: 1920

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s