31. Kamp i Brindols gader

Startsted: Brindol

Dato: 28. december 2008

Tilstede: Tom, Marc, Pan, Torben og Ditz (hos Ditz)Blog Image

They brought a cavetroll!

Vi får healet og reorganiseret vores forsvar. Ditz kaster invisibility purge da vi fornemmer at vi nu vil blive angrebet af usynlige fjender og ganske rigtigt står 6 berserker bugbears på barikaden lige foran ham.

Sid sniper løs og det ser lovende ud da en mager sender en fireball afsted. Tom fumler med fireball templaten og er lidt frustretet over ikke at kunne få Stryke med indtil Pan viser hvordan – stab 1!

Nu kommer en cavetroll mod rolledrengene og Stryke kaster Bewildering substitution for at den skal bruge sit angreb på en ven. Det bruger den så 1 angreb på og så er det – stab 2 – at Pan siger at det var godt den ikke havde cleave. Heldigvios for Stryke tripper den ham og er tilsyneladende tilfreds med at han ligger ned og bruger istedet resten af sine angreb på andre.

Det hele bølger lidt frem og tilbage, men til sidst er gande igen rydet og der kan heales op. Her skal det bemærkes at berserker bugbears ikke var sådan nogen tøser som vi troede da den sidste gav dragen 68 i skade med 1 hug imens vi andre allerede var begyndt at heale op – damn.Blog Image

Tøseelementals

Vi kan se at et hus foran forsvinder og Sid undersøger tappert hvad der sker. Hun får øje på en stor ildskikkelse der er på vej og løber tilbage til de andre og advarer dem.Blog Image

Så kommer der en huge fire og en huge wind elemental mod drengene. Og lidt efter dukker 2 huge earth elementals op af den bare jord (er det Ulwai Stormcaller der har tilkaldt dem?). Det ser sort ud for rolledrengene, især da Laucien har jinxet sin spellbook. Men så får Strike brugt en Bewildering substition til at starte en intern kamp mellem wind og en af earth elementalsne – denne aftens guldmove.Blog Image

Dragen angriber den ene earth elemental som vi ved ikke er så sej mod flyvende modstandere og Bash med fireresistance går mod firelementals. Vores soldater kæmper også tappert og får faktisk givet lidt skade hist og her. Hex får 5 foot steppet sig nær den ene earth elemental og harmet den med 110 i skade og den går snart ned. Runden efter charger han en af de andre elementals og giver den enorme sum af 0 i skade efter DR. Godt taget Hex. Sid tager den derefter ud med 2 MM.
Bash gav kampen igennem god skade med sit bastardsword i 2 hænder og med 5 lagt over.Blog ImageWind og earth elementals fik masser af fireballs af Sid og Laucien mens de kæmpede internt. Rolledrengene sejrede igen og har tappert slået den røde hånds hær tilbage!

Over den telepatiske forbindelse får vi af vide at vi skal drage til katedralen men forbindelsen bliver afbrudt. Det viser sig at en snigmorder plager pladsen med magi og pile.

Warriors, come out and play!

Da vi kommer til pladsen finder vi Lord Kerden Jarmaat, som er blevet ramt af en forgiftet pil og er bevidstløs. Der står på en seddel på pilen at det er en hilsen fra Skathers. I det samme rammes vores gyldne ven af en grøn stråle, kikser sit save, og bliver disintegreret (sudden maximized disintegration?).

Istedet for at fare afsted tænker rolledrengene først tappert på de mange uskyldige der er i fare og får ved hjælp af deres tågehorn lavet en beskyttende tåge så de kan ledes ind i bygningerne.

Imens hånes vi af Skather. Vi gør os usynlige og løber mod bygningen hvor Stryke har set den grønne stråle komme fra. Sid har hevet fire store dyr op af tasken som omkommer i en Acidball. They took one for the team!

Sid kigger ind af vinduet og får med det samme 2 lightning bolts i hovedet som hun dodger. Laucien tager de 2 magere i stuen ud med en god fireball. Imens trænger de andre ind i stueetagen. Sid klatrer op og ser en nasty blackspawn stå og lure ovenpå. Hun tager en flypotion og finder buen frem, men i næste runde forsvinder han og da hun gang på gang kikser sine spot invisibility checks må Bash charge. Han og Laucien får en Acidball i hovedet da de åbner døren til første sal. Stryke kaster invisibiity purge og får Skather frem. Nu går kampen igang.Blog Image

Skather har en nasty AC da kampen starter og bruger heftige damage spells mod os, men vha dispel magic bliver han mere menneskelig og vi får ham presset indtil han til sidst teleporterer sig bort. Lige inden har Sid rullet 2 angreb på 25 (han har AC 26 på det tidspunkt) med mulighed for sneak skade. Pis!

Vi får healet op og begiver os tilbage på pladsen hvor vi får meddelelsen fra Kaptajn Ulverth om at General Hravek Kharn er på vej!

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s