24. Djævle burde forbydes

Tilstede: Tom, Marc, Simonsen og Ditz (hos Ditz)

Startsted: Fane of TiamatBlog Image

Previously: Vi sluttede sidste gang, hvor Sidney lige havde åbnet en dør, og blev overrasket af 2 mutant padder (aka Hook Horrors) og 2 blå demoner.

 

Hvor mange djævle skal der til for at få Sidney på ryggen?

Vi starter dagen med, at rulle initiativ, og Sidney ruller for lavt, så hun får en række af ubehagelig hug og havner på under 0 hp i første runde. Laucian kaster en fireball, som ikke har den bedste effekt og det må siges at vi igen ikke har den bedste start for vores party.

Vi går i gang med at kæmpe, men de 2 demoner er immune overfor ild, og har Spell Resistance, så spells er ikke top-effektive PLUS de regenererer hp konstant. Det ser endnu dårligere ud, da Bash pludselig bare løber sin vej (da ide får han et ‘Suggestion’ fra en af de blå demoner).

Runden efter gør Laucian det samme. Heldigvis får Hex stoppet Laucian, og Stryke fik den ene Hook Horror til at tro, at den ene demon er fjenden – og dermed får vi lidt pusterum imens de slår på hinanden.

Stryke kaster Searing Light som går igennem og slår den ene Demon-fætter ihjel. Hex stepper op og sendt den resterende blå demon tilbage til demon dimensionen (der er 10% chance for, at den er sendt et helt andet sted hen), og endelig vender kampen til vores fordel.

Bash kommer luntende tilbage, og vi får nakket de sidste monstre. Vi er skuffede over hvor lidt loot der er.

 

Dagens ret er ……….. underlig!

Vi går videre, og kommer ind i en gang, med et forrådskammer (de spiser nogle mærkelige ting i dette bjerg).

 

FÅRKIN GRØNNE SNEAKS!

Vi går videre af gangen, og ind af en dør til en barrak med 8 grønne sneaks. Vi har mødt dem tidligere, hvor de desværre også breathede. Vi står samlet på én lang række, så vi bliver alle lidt ristet. Men ikke mere end at vi straks går i gang med at nakke dem, men de er mange, seje og de kan ånde acid.

Kampen går godt. Alle hugger igennem på slagene og de små grønne ryger langsomt, men sikkert ned. PLUDSELIGT husker Tom at Bash skal have 44 i skade for at gå gennem indgangsdøren til dungeonen. 44 i skade! Det virker meget tøsefornemmet at pludseligt tale om glemt skade, når det pludseligt går skidt for ham. Men vi er large og skriver dem på Bashim.

Endelig er kampen færdig, og endelig får vi lidt loot. Vi får mega mange potions, og vi healer op, og vi drikker alle usynlighedsdrikke (vi er mega nede på spells).

 

Endnu en djævel, og denne gang har vi hørt om den!

Vi vælger at gå ind af en dør, som bærer et navn, som vi har læst i en note vi fandt i sumpen. Vi er usynlige da vi går ind af døren, så vi får et gratis angreb inden initiativ (altså dem der er tæt nok på).Blog Image

Det er en Bone Devil fra Nine Hells ved navnet Ozulyth. Lækkert… Lige hvad vi manglende. Den er Immune til gift og fire. Resistance til cold og acid. Den kan se i Darkness.

Denne her ser rigtig ond ud og den kan tilkalde dens egen slags til hjælp.

I rummet er også en assistent (human) og en masse ”bure” med halm på gulvet, der både fungerer som soveplads og toilet.

De er suprised, så Sidney får sneaket den, men Bash misser.

Vi ruller initiativ, og Sidney og assistenten løber væk i skræk, da Ozulut har en aura af Fear. Hex beder demonen om at skride hjem til sin egen dimension, og det lykkes… troede vi.

Vi stoppede her, for vi troede, at vi havde klaret det, men Tom har efterfølgende lavet reglerne om, så nu skal vi rulle 15 eller over, for at sende demonen asted, så det må være det første rul til næste gang.

 

Stryke er stadig usynlig, og har Devine shield, og Divine Vigor og Sidney er på vej væk. Husk loot.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s