15. Balladen om broen, dragen, giants…. og feats

Startsted: Skull Gorge Bridge

Tilstede: Tom, Pan, Simonsen, Ditz & Marc (hos Pan)

Level: 7Blog Image

Noget af en vagthund

Vi diskuterer i lang tid hvad vi skal stille op med broen, dragen og hæren der samles ikke langt fra os omkring Cinder Hills. Stryke holder meget på at bruge dragen som transportmiddel og enten flyve mod nord (Lizard-folks eller de giants sydpå). Laucian er bestemt ikke interesseret i at flyve rundt på en midlertidig kontrollerbar grøn drage. Sidney (og Hex) ønsker at lave et reckon omkring Cinder Hill og se nærmere på invasionshæren. Det ender med at vi beslutter os for at buste op og forsøge at surprise dragen den næste dag.

Alle undtagen Laucian stiller sig tæt omkring dragen og holder den hen med snak indtil Laucian starter ballet med en noget forstærket Scorching Ray. Vi overrasker den og alle får lov til at hugge 2 gange inden dragen når at opdage at klokken er slået og uden at den når at foretage sig (phew).

Der herskede en vis lettelse i gruppen, da den falder om.

Vi looter dragen for 6 gems, en amulet og et par bracers – og begynder arbejde på at udnytte det svage punkt i broen og få broen til at kollapse. Det lykkedes… og vi begiver os mod byen. Ved skillevejen mod giant-området ønsker Stryke igen (igen) at vi besøger dem og forsøger at skabe en slags alliance eller lignende imod Azaar Khul.

Efter en ny debat frem og tilbage, besluttes det at prioritere et besøg til byen højere pga. advarsel om en forekommende invasionshær og for at få identificeret looten vi har samlet siden vi forlod Drellin’s Ferry… og det er faktisk blevet til en del.

Alarm! Halloooo? Kan I høre os?

Vi ankommer til byen og får en noget lunken modtagelse til trods for vores advarsel, de fremskaffet dokumenteter fra Vraath Keep og vores historie om den grønne drage Ozzy på den strategisk vigtige bro. Det er som om at de ikke rigtigt ønsker at tro på os… De beslutter sig dog for at indkalde byrådet og drøfte sagen videre. Det skal liiigebemærkes at vi ikke nævner at vi har destrueret broen, da det ikke virker som den bedste ide.

Vi bruger de næste par dage på at idenficere vores fundne loot, købe nyt hos de få salgssteder, stille spørgsmål til guderne omkring invasionshær og piger – samt forsøge at få afkodet et scroll vi fandt hos Koth. Det virker meget spændende at Koth havde et kodet dokument liggende sammen med angrebsplanerne, men desværre lykkedes det hverken Sidney eller Laucian at knække den (det tager en dag for hver og en ekstra uge at lave et re-try, så vi dropper det).

Ildkugler i nattenBlog Image

På 6. dagen bliver Drellin’s Ferry angrebet om natten og vi kommer op, da vi hører balladen. Vi bliver mødt af goblins på ulve og en Hellhound. Bash stormer af sted og uddeler 62 i skade i første runde. Så kan de lære det.

Modige Hex, charger alene Hellhounden. Vi dog bliver noget overrasket, da en gruppe goblins og hele 6 spellcastere, der bærer Red Hand, kommer løbende imod os! Alle undtagen Hex bliver ramt af en fireball, der uddeler grimme 31 i skade. Ingen går ned, men Laucian er hårdt ramt.

Men med et nasty nasty fireball det lykkedes ham at fjerne de 6 sorcerers (som heldigvis var fremkaldt af mirror image) og de fleste goblins. Hex har styr på Hellhounden. Men så sker det der ikke må ske.

Endnu en Red Hand Sorcerer kommer stormende med en ny gang fireball til partyet. Værst går det ud over Laucian (der klarer sit reflex save), men går ned på minus alligevel. Helten Stryke kommer løbende og healer på stedet uden frygt for hans eget liv. Vi får styr med de sidste og møder Soranas gruppe, der er noget tilslået men også har slået modstanden tilbage.

Nyt stormøde

Næste dag er der indkaldt til nyt stormøde med de ledende skikkelser i byen (Delora Zann – ejer livery stable, halflingen Kellin – ejer kroen vi holder til, Sorana, Wiston og Iormel, en rig landejer). De har hver deres ide om hvad er bedst at gøre og det meget drevet af personlige motiver. Mødet bliver afbrudt da en “budbringer kommer fra øst” (Teyani Sura – en Lion of Brindol). Bærer Lord of Brindolls mærker og fortæller om at de blev overfaldet ved en patrulje, da de var tæt på Rhest. Her mødte de en vejspærring og havde en større kamp med hobgoblins & goblins.

Her efter kom en LAAAAANG diskussion om hvad der var bedst at gøre. Evakuere hele byen og flygte, kun sende kvinder og børn af sted mod Brindoll, forsøge at mønstre en hær i Drellin’s Ferry osv. Heldigvis… har vi Stryke van Saint til piske en god stemming op og med STOR overbevisning (ruller 20’er) får hele byrådet overbevist om at byen skal evakueres og alle skal flygte til Brindoll!

Giant friend?

Stryke får endelig ret omkring de giants. De er åbenbart en mulig allieret! 😀 Så vi tager imod giant-området for at forsøge at skabe kontakt til dem (vi slæber jo også rundt på den HUGE magiske handske, som kunne være en god start på et venskab). På vejen bliver vi angrebet af en stor gruppe goblins/hobgoblins med en Red Hand Sorcerer, som Laucian får blastet til støv inden de når at råbe mere end “hvad er d…?”.

Vi finder en venlig og STOR mutha-fokker af en giant i skoven kaldet Warklegnaw, som igen været takket Strykes utrolige diplomancy rul og handsken – får vi smooth-talket ham til at indgå en alliance mod Azar Khuls hær. Han vil samle sin “stamme” og vi kan tage tilbage til byen og fortælle de gode nyheder.Blog Image

Grim hund, MEGET grim hund

Vi møder Sorana i den snart evakueret by, da vi hører en forfærdelig lyd længere væk i byen. Den kommer nærmere og det er et monster af en STOR Hellhound / Warhound. Den får fat i Stryke, imens den breather ild på ham. Heldigvis er Stryke stærk og klarer skærene med lethed. Hex kommer igennem med et slag, Sidney får nippet lidt med sin rapier inden Laucian laver et Scorching Ray som cold spell (dejlig skade). Hex får bøllebid – hele 48 i skade.

Blog ImageDen grimme hund skal ned og ned kommer den pludseligt. Sidney bruger wand’en med Magic Missiles og prikken over i’et afsendes af Stryke, som smukt critter og slår bæstet ihjel.

Hallejuja…

Nuværende loot tæller: 6 x cure light potions + 4 x cure moderate potions

Mønter: 2793 gp + 4589 sp

Tom: 2400 XP for denne session

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s