14. Skull Gorge Bridge

Startsted: Vraath Keep

Til stede: Tom, Marc, Pan, Torben og Ditz

Level: 6-7

Blog ImageVraath Keep

Mens vi undersøger det hemmelige rum, så bliver Bash oppe og passer på, at vi ikke bliver angrebet. Han hører en masse ophidsede stemmer, men kan ikke høre / forstå hvad de siger.

Sidney udtænker en plan, som går ud på, at hun skal forvandle sig til bugbear mager, og vi andre skal være hendes fanger. Bash får lov til at være medskurk.

Vi får ind i det andet rum, og derinde ser vi, at der ligger et kort på et bord i et tilstødende lokale. Sidney vil have os ud i gården hurtigt (der hvor alle de ophidsede stemmer kommer fra), men Laucien er en drilsk ”fange” og Sidney sparker ham i ryggen. Stryke udnytter forviringen til at snuppe kortet, så vi kan kigge på det senere. Da alle ”fangerne” igen er på plads, bliver vi genet ud i gården, hvor Sidney (stadig som bugbear mager) begynder at råbe af goblinsérne på draconic (da han ikke kan tale goblin), og sparke til dem, og de svarer tilbage i goblin, og da Sidney godt kan se, at dette skuespil kan blive opdaget hvert øjeblik, så råber hun ”AAAAAANGRIIIIIIIIIIB” og kaster et magic misile på manticoren (godt gået eftersom hun ikke vidste hvad staven kunne). Kampen er i gang, Bash starter med at nakke de 2 nærmeste, Stryke beder Sol holde sin hånd over partyet, Hex´ spell på Manticoren fejler og Laucian ”napalmer” en ordentlig bunke goblins. Efter første angreb er der kun 1 fodtusse-goblin, Manticore og 2 goblin-ulveryttere tilbage. Vi udnytter at de stadig er overaskede, og Bash tæsker på en ulverytter, men bliver overrasket over, at den ikke går ned. Stryke blænder manticoren, og Hex rykker op og støtter bash mod de 2 ulveryttere. Kampen ender med at Manticoren flygter op i himlen, de 2 ulveryttere og fodtusse-goblinen flygter ud af borgborten, men Sidney og Laucien får nakket fodtusse-goblinen inden den når uden for skudradius.

Vi undersøger borgen og finder loot og en masse noter (sammen med kortet fra tidligere) om de ondes angrebsplaner.

Blog ImageAngrebsplaner / noter

Den Røde Hånds Hær (døbt den røde hær af Pan), der er på flere 1000´nder samler sig ved Cinder Hill, består af ogres, goblins, bugbears, hobgoblins og drager. Noterne fortæller om en grøn drage ved navn Ozyrrandion.

Den Røde Hånds Hær bliver ledet af 4 Wyrmlords (præster), Koth, Saarvith (er på mission – se kort), Hravek Kharn (kommanderer hæren) og Ulwai Stormcaller. De ledes af High Wyrm Lord Azaar Kul, som holder til i et tempel dybt inde i Wyrm Smoke Mountains.

Noterne fortæller desuden at Skull Gorge Bridge, er et vigtigt brik i angrebsplanerne, og at hvis den bliver ødelagt, eller falder i fjendens hænder, så kan de forsinke sejren betydeligt.

Så vidt vi kan se ud fra planerne, så er angrebet på Drellin’s Ferry planlagt til om 8 dage.

Skull Gorge Bridge

Vi beslutter at begive os til Skull Gorge Bridge, for hvis ulverytterne når at slå alarm, så der kommer forstærkninger, så kan det være at vi ikke kan vinde kampen om broen.

Jorr leder vejen, og efter at have redet en ½ nat, så kommer vi til et faldefærdigt træskilt af en gigant, og Bash husker at han engang har hørt, at det er sådan skovgiganter afmærker deres område.

Vi vælger at ride videre, da vi stadig har en ½ nats ridt, før vi er ved broen.

Blog ImageSolen er kun lige begyndt at stige, da vi endelig er ved broen, og vi gemmer os i skovkanten, for at se hvad det er for en opgave, vi har sat os for at udføre. Vi ser 2 tårne i hver ende af broen, og på de 4 tårne er humanoids vagtposter og på det ene på den anden side af kløften, ligger en grøn drage og nyder solen. Rent uheld gør, at solen rammer Hex´ armor, som spejler solen lige ind i den grønne drages Ozyrrandions øjne, så den brøler og advarer alle om vores ankomst, og så er helvede løs.

Kampen mod Ozyrrandion

2 Hellhounds kommer stormende frem, men er for langt væk til at angribe, vagtposterne fyrer pile efter os, en gruppe humanoids griber deres våben og gør sig parat til at angribe over broen, og Ozyrrandion ser ud til at kaste noget magi. Vi booster os så meget vi kan nå, og Sidney spurter hen mod det første tårn og op af trappen til vagtposten. De 2 hell hounds ånder ild på os, og flere af os bliver ramt, og så er kampen i gang. Sidney opdager til sin gru, at Ozyrrandion er fløjet over kløften, og kommer flyvende lige i mod hende. Hun stormer ned fra tårnet, og forsøger at gemme sig under trappen, men den går desværre ikke, men heldigvis dodger hun Ozyrrandions ætsende ånde. Det hele ser lidt sort ud for vores party da vi stadig kæmper med de 2 hell hounds, ikke kan få brugt med dragen (Laucien får dog ramt den lidt, efter at phytagoras har overbevist Tom om at den er inde for rækkevide), og gruppen af fjender næsten er nået over broen. Men så tager fanden ved Bash, og han giver bøllehug til de 2 hell hounds, og Laucian, der er blevet usynlig, kaster ”napalm” på fjenderne på broen. Sidney pisker rundt og forsøger at undgå Ozyrrandions opmærksomhed, og samtidig komme op i tårnene og nakke vagtposterne, der konstant sender byger af pile ned over os.

Blog ImageHex og Stryke forsøger at bruge magi mod dragen, men det ser ikke ud til at virke, og de stepper frem til frontlinien, og går i nærkamp ved Bash side. Fjenderne der kom løbende fra den anden side, er endelig ved at være nedkæmpet, men der er stadig Ozyrrandion, som vi ikke er helt sikre på, hvordan vi skal få overvundet, men heldigvis har Laucian stadig et par gamle scrolls, som han har gemt til en speciel lejlighed, og han får charmet Ozyrrandion til ikke at angribe os mere. Sidney har endelig fået nakket vagtposten i det ene tårn, og høj på sejr og blodrus, kaster hun sig over til det andet tårn ………. men hun glider på de våde sten på tårnmuren, og hendes hop er for kort. Men i bedste ”cliffhanger” still får hun fat i kanten af det andet tårn med fingerspidserne, og hænger der og afventer sin skæbe. Men guderne må stå de kække bi, for vagtposten fejler, i sin iver, sit dødbringende hug mod en hjælpeløs Sidney, og i stedet bliver vagtposten til drageføde, for Laucian har sendt Ozyrrandion op for at forsvare Sidney.

Hex bliver tilbage, så der er en til baske dragen, hvis den pludselig skifter side igen, og Bash og Stryke løber alt hvad rammer og full plate kan holde, og de 2 sidste vagtposter bliver nakket.

Kampen er slut, men vi har stadig flere større udfordringer: 1. Hvad skal vi gøre med Ozyrrandion? 2. Hvordan får vi smadret broen?

Efter at have redet hele natten, så tror jeg vi har brug for at sove, og få kræfterne igen, og alle ved at man tænker bedst efter søvn og god mad.

Loot:

Keep: PP: 8, GP: 611, Guldhalskæde (Manticore), Silkekappe (meget beskidt) (Manticore), Bugbear angrebsnoter

Skull Gorge Bridge20 x potion cure mod., 8 x Long sword (MW), 8 x Comp. long bow (MW), 1 x Bastard sword (MW), 1 x Comp. long bow (MW), Breast plate (Magisk) ( Pedder)

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s