Kategorier
5.0 Referater

29. Bevisindsamling

En dyb fortællerstemmer starter aften med at fortælle os at vi faktisk sidste gang bemærkede at Bæstet bar et C på skulderen og at vi nok skulle vide at retssagen snart starter og at den vil finde sted over 3 dage.
Dag 1 Morask
Dag 2 Hertzag børnene
Dag 3 Santuaracy & Young nobels

Vi mødes med Professor Crowl som mener at Bæstet overgav sig og hans assistent siger at den ikke vidste hvad den lavede der. Han fortæller om jade-figuren, som var afbilledet efter en gammel gud og gamle legender der fortæller om mørke ting mellem stjernerne. Mange år tilbage kom der en mand og tilbød at beskytte Jade-figuren med forskellige wards.

Vi går ned til floden og kommer i tale med en gammel fiskekone. Hun fortæller at mange fra de fattige bydele er forsvundet uden nogle savnede dem, men nu hvor pludseligt det handler om unge nobelsmen, så bemærker man straks at der er noget galt.

Vi finder fodspor (bare tæer) fra en large person, der måske er på størrelse med en hill giant / ogre. Vi husker at Bæstet har jernstøvler på, så det kan ikke være ham.

Pan smider først en og så to guldmønter til den kone, så hun måske husker mere. Konen fortæller om de barske barbarere der er kommet til byen, som nogle mener at har noget med alt det her at gøre. Og så er der en fraktion af byfolk der er kommet til Helm’s Hold, der måske er tyve-relateret. Vi beslutter os at besøge barbarerne på vej ud af byen og på vej mod Morask for at finde spor.

En flok Noblesmen stopper os, som vi er på vej ud af byen. De er meget fjendtelige og skeptiske over vores motiver. Vi ignorerer dem efter et stykek tid og begiver os ud af byen.

Barbarerne viser sig at tilhører Grey Wolf -klanen (kendt for at være modstander af Black Wolf) og ikke venner med Torbens klan (Thunder Beast). De siges at være meget tætte på deres ulve og kan skifte form til dem. De er typisk på jagt efter rigdomme, slaver og land. Nogle af dem er dog mercanaries. Vi beslutter for ikke at opsøge balladen og tager imod Morask for at finde spor til sagen.

Morask består af en gruppe indavlende banjo-spillende flok. Vi kommer i snak med en gammel mand fra byen, der åbenbart også er kronvidne til retssagen.

Han fortæller at de fangede ham Bæstet i en fælde efter 10 mænd var forsvundet. De forsøgte at ofre ham i sumpen, men en kæmpe krokodile (en blod karaman) angreb og tog Bæstet fra dem . Vidnet mener dog at jo klart har overlevet siden han er blevet pågrebet i Helm’s Hold.

Vi besøger øen hvor Bæstet eftersigende blev angrebet af Blod Karmanen og slap væk fra dem. Vi betaler os til at blive sejlet over til øen for at se nemmere på sporene.

Der er cirka 40 grave på øen. 6 af dem virker som de er sunket sammen. måske de er tomme? På den sydlige del af øen er der rester af en camp og på den vestlige side er der resterne af en båd.

Vi bemærker at græsset er mast fladt og finder et spor mod vest. Fitz stikker næsen i jorden og følger sporet af et meget stort dyr. Måske det var den omtalte kæmpe krokodile vi hørt tale om?

Vi undersøger lejren mod syd

Vi finder en potion med nogle alkemist-symboler på. Måske noget der kunne hjælpe med at kunne se i mørket (loot).

Vi undersøger båden og finder indtørret blod i bunden af skroget. Vi finder en åre, en gammel muggen lædertaske og et reb der løber ud i vandet. Vi hiver i rebbet og op kommer noget gammel tøj og et afrevet menneskeansigt!

I sækken finder vi et lig, et gag, en knippel, en skovl og en masse knive. I busken ved siden af finder D’agger en læder-indbundet case.

Op af vandet kommet et 5-hovedet Hydra! Tilfældigvis ved Randall at man skal undgå at hugge hovederne af dem og de er svage overfor ild. Randall kaster fireball. Haz følger hurtigt op. Fitz rykker frem og hugger to hoveder af. Vlad hugger et hoved af den har kun et hoved tilbage. D’agger skyder en pil afsted og Hydraen falder om!

I maven på Hydraen finder vi en stadig halv-frisk dværg. Han har efterlagt en sølv lommelærke (loot 50 gp), en potion (Oil of Keen Edge), en pung (loot 31 pg, 220 gp), en pakke (first aid kit, advantage for heal checks, 3 uses), et short sword (+1 to hit, master work), en sølvdagger og en wand (Detect Magic, 3 charges per day).

Vi åbner den læderindbundet case D’agger fandt ved busken. Vi finder et sæt fine silver tools og Randall mindes at huske at det er kirugiske redskaber, som bruges af læger. Vi bemærker et Ravne-symbol på værktøjet. Det er måske et spor.

Fortællerstemmern kommer tilbage og drager følgende konklusioner for os:

Nogle har stjålet seks lig fra øen. Et angreb fra en blod karaman burde give nogle tydelige ar, som Bæstet ikke har. Det er ikke nogle usædvanlige tools og måske noget man kunne se i Helm’s Hold. Men måske er Ravne-symbolet et spor der er værd at forfølge.

Vi viser det afrevet ansigt til færgemanden, som genkender personen som en krybskytte der ikke har været set i et års tid.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s