19. Battle with Varanthian

Dato: Lørdag 26. april 2008 (i Toms sommerhus)

Startsted: Rhest

Tilstede: Tom, Marc, Ditz, Pan & Torben

Blog ImageVi finder skrinet med en adamantine kæde, som indeholder Ghostlords phylactery. En phylactery indeholder en lich’s lifeforce, så hvis denne kæde destrueres kan lich’en destrueres.Blog Image

Ghostlord er tidligere kendt under navnet Urikiel Zal, som var en magtfuld druid fra Thornwaste. Der er forskellige sagn om Urikiel og hvordan han blev en lich, men meget tyder på at han ikke var en af klassens sødeste drenge.

Det kunne måske tyde på at siden skrinet ikke er hos Urikiel selv, at hans alliance med den The Hand of Doom er blevet købt, men vi kan ikke være sikre

Vi vender tilbage til elverne. Til trods for gode argumenter og diplomacy skills lykkedes det ikke at få elverne til sende forstærkninger til Brindol. Elver ønsker ikke at udstede tropper og gøre sin egen by usikker. Vi rejser videre dagen efter.

Mod Brindol… and Beyond

Tæt på Brindol forstyrrer vi en gruppe hobgolins og to trolls i færd med at plyndre en vogn. Det lader til at en fortrop af den røde hær har overfaldet en pengetransport fra Brindol. Vi kommer hurtigt i gang.Blog ImageBash charger og får et par hobgoblins ned. Men en trold får givet Bash et par tørre tæsk, så han bliver nød til at søge væk. Ubehageligt. Sidney skyder med sin bue. Ja. Laucian kaster Deep Slumber og får to hobgoblins til at falde i søvn.

Det tager noget tid, men vi får dem ned! Vi beslutter os at afhører de to tilfangetaget hobgoblins. Kharn er deres leder og sendt dem som fortrop. Vi smider dem med op på vognen og kører med pengene til Brindol.

Hvem har inviteret jer?! Vi sov faktisk!

Vi mødes med Soranna fra Drellin’s Ferry, som kan fortælle om den røde hær har indtaget deres by og på vej mod Brindol.Blog ImageVi hører rygter om at den røde hær tager fanger i live og sender dem vestpå (slave arbejde? mad?). Vi bliver aften over og gør lidt indkøb i byen, så vi er klar til at opsøge denne Urikiel Zal. Vi beslutter os for at rejse noget af vejen med pengene til Hammerfist’s Hold. Efter fire dages ridt siger vi farvel og rider alene mod Thornwaste.

Vi nærmer os Thornwaste og beslutter os at campe i et forladt hus. På Bashs vagt får vi uanmeldte gæster, da en gruppe hobgolins og tre styks werewolf-goblin eller noget der ligner forsøger at forstyre vores nattesøvn

Here we go… again!Blog Image

Bash lærer der aldrig og går ud af døren for at sparke røv. Men hvilken røv… En af werewolf-fætterne (Barghest) kaster Doom på Hex, som bliver stærkt nedtrykt. Hobgoblins ryger ned. Ubehageligt. Tre styk barghest ’teleporter’ sig ind i huset! Sidney backstabber en af dem hårdt (25 i skade). Stryke tager en ud med go’ gammel hårdt arbejde og hans nye sølv mace. Laucian rister en med Scorching Ray og Bash deler den sidste i to stykker.

Q: Stor løve… store problemer?

Vi rider videre næste morgen. Thornwaste er et goldt og stenet sted med masser af små bakker, men vi rider på heltenes helte heste (med +3 natural armor…jeps ), så vi har ingen problemer med forcere terrænet. Vi aner ikke hvilken retning vi skal holde, så vi sender Stryke op i luften med et Fly-spell. Han rapporter synet af en 80 fod høj og 240 fod lang løve statue ikke langt fra os. Vi har fundet stedet…

A: Åbenbart!

Vi kommer nærmere, da vi ser flere løve-lignende “spectres” flyve omkring og i og ud af fladerne på statuen. I mellem den store løves potter fører en trappe op til en døråbning, hvor der står en ubehagelig STOR White Undead Dragon.Blog ImageSnarrådige Stryke kaster “Hide from Undead” på hele gruppen, så vi kan komme helt på tæt. Men da vi jo ikke ønsker at ’forstyrre’ dragen alt for meget, forsøger vi at komme ind via en åbning i statuen mund. Vi flyver de to tunge drenge op (Stryke & Hex), som kaster reb ned til de andre.

Dagens ret: Bio-dynamiske Munketæsk & Flamberet Stryke a la Laucian

Vi står i løvens mund og ser en dør. Vi åbner døren og 4 “Doom Fist Monks” står i det andet rum. Bash slår. Sidney slår. To af dem forsøger at flygte og Laucian skyder Scorching Ray af sted og får stoppet én af dem. Men desværre står Stryke i vejen for den sidste ray og får den i ryggen (og 15 i skade)…Ups! Strykes store skuldre betyder desværre også at monken slipper af sted og formentligt advarer andre. Laucian lover at erstatte Strykes afbrændte holy symbol, når lejligheden byder sig.

I løvens (under)mund… og det er noget tåget!

Sidney sniger sig ned af trappen i usynlig tilstand, hvor munken løb ned. Totalt mørkt, men hun kan høre stemmer. Specifikt kan hun høre en kvinde kaste et spell og en nærliggende dør blive smækket. Bash kommer ned og kan takket været hans darkvision, kan han se at rummet er indhyldet i tåge. De to kalder de andre ned. Vi fumler rundt i tågen. Nu kan vi høre flere stemmer kaste spells på den anden side af en dør (tror vi… håber vi). Heldigvis finder den dejlige Bash, trods alle odds, en secret door der fører os væk fra tågen og væk fra stemmerne. Heltenes helte helt gør det igen.

Skræmmende løver… Ikk’ Sidney?

Blog ImageDet viser sig at være en gang. Vi kommer ikke langt før 4 løve-spectres kommer ud af væggene. Sidney bliver ’frighten’ pga. deres horrible skrig. Bash hugger, men misser pga. 50% miss-chance. Hex misser, imens Stryke turner på en 20’er og får 3 til at flygte!YEAH FUCKER! Laucian kaster en dæ’li’ Scorching Ray og giver den STORE løve, der står tilbage, 58 i skade og den smuldrer. Bash forsøger at løbe efter Sidney og stoppe hendes flugt. Blindgyde. Bash indhenter Sidney. Bash lykkedes med at grapple Sidney og holder hende nede indtil hun bliver “normal” igen. Vi andre indhenter dem. Bash finder en hemmelig dør.&

Purple Rain… Puuuurple Behir…

Sid åbner døren og ser dragen fra indgangen og en STOR Behir. Der bliver kastet en slags ’lightning’ mod Hex og Sidney, der heldigvis ruller godt. Sidney slipper helt og Hex får kun halv skade. Det er en slags Behir, men denne her har vinger og store horn. Something is wrong…Bash går ind og giver dragen skade. Men Behir bider hurtigt fat i Bash og grappler ham. Laucian choker dens Spell Resistance. Alle tre rays misser… Utroligt, men sandt.Blog Image

Holy Sh…Stryke

Stryke kaster Holy Smithe på dragen, men den er ikke stærk nok. Hex kaster Harm/Heal på dragen, men ruller ET!!! Choke choke – ak ak…Bash hænger fast i munden og kan bare ikke finde tid til at slippe fri. Laucian kaster Scorching Ray på dragen. Endelig lykkkes Strykes Holy Smite på dragen – jubii.

Laucian kaster fireball på dragen og Behir’en. Dragen smager ildens smerte, men den store satan slipper med halv skade (ild lader ikke til at give Behir’en særlig skade). Behiren hvisker ”You seek to challenge Varanthian”og klemmer de sidste kræfter ud af Bash. Bash er såååå død. Searing Light destroyer dragen. Stryke står tilbage og griner… Laucian forsøger at kaste Fireball, men Spell Resistance klarer det. Igen.

“Bitter pille at sluge”…. eller er det bitter human at sluge?

Hex bliver bidt og samlet op. Ubehageligt. Laucian kan ikke komme igennem SR. Sidney kommer ind fra hendes udflugt og forsøger at flanke den. Lille elver. Lille rapier. Stor skade (32) på Behiren. Hex løber imod den. Hex bliver ”slugt”. Han lever stadig og får acid-skade.

Laucians Phantasmal Killer misser to gange i træk. Hex kaster heal på sig selv i maven og heles helt op. Sidney kommer igennem med hendes lille rapier, men pisser satanen af, som kaster en slags spell tilbage (som heldigvis ikke lykkedes).Blog Image

Laucian forsøger en Cold Scorching Ray, men Varanthian synes ikke at mærkes af det.“You’re next Elf”; hvæser bæstet.

Nick of time

Varanthian grappler Sidney og smutter udenfor. Stryke & Laucian står alene tilbage. Nu har de to helte pludseligt MEGET travlt med at få stoppet bæstet inden de andre er fortabt for evigt.

Stryke hugger og Laucian kaster Sculpted Fireball for at undgå Sidney. Det lykkedes og Varanthian går ned!!! Vi får Hex ud af Varanthians mave og genoplivet Bash.

Vi alle lever. Men vi har ingen “Heal” tilbage eller mulighed for at genoplive flere. Laucian står med et 2.lvl slot tilbage, men har dog en del scrolls. Vi ved at der stadig er en flok “løver” i templet plus hvad vi mener af en af Azar Khuls Wyrmlords, der passer på Urikiel og dermed sikrer sig at de har hans alliance. Samtidig ved vi ikke om man kan lave en “aftale” med denne Urikiel.

—-

Efterfølgende prøvede Tom at styre PlayStationen med tv-remote… Så det må konkluderes at usynlighedsdrikken vandt igen

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s